"Український Ренесанс"
Постійне посилання на розділhttps://escriptorium.karazin.ua/handle/1237075002/9753
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Український правопис(Харків ; Київ : Державне видавництво України, 1929) Грунський, Микола Кузьмич; Мироненко, Михайло Іванович«Державний Науково-Методологічний Комітет Наркомосвіти УСРР по секції соціального виховання, професійної освіти, політосвіти дозволив до вжитку як довідник для вчительства, студентства, курсів українознавства та самоосвіти».Документ Основи нового українського правопису(Київ : Держрест "Київ-Друк", 8-ма друкарня, 1929) Грунський, Микола КузьмичАвторове видання.Документ Новий український правопис : [за офіційними матеріалами та даними Державної Правописної Комісії і Всеукраїнської Конференції](Київ : Трест "Київ-Друк", 6-та друкарня, 1929) Гладкий, Микола КостянтиновичДокумент Український правопис(Харків : Державне видавництво України, 1928) Народний комісаріат освіти УСРР, Державна комісія для впорядкування українського правописуДокумент Організованість шкільних груп та її вимірювання(Харьков, 1929) Залужний, Олександр СамійловичДокумент Про уточнення деяких основних понять при вивченні поведінки дитини(Харьков, 1928) Залужний, Олександр СамійловичДокумент Японська мова: Теоретично-практичний курс : Підручник для вжитку на курсах східних мов ВУНАС(Харків, 1926-11) Пущенко, Федір Дем’яновичСього підручника писано в 1918 році, в надії, що либонь наспіє той час, коли він – здасться. Тепер, як потреба в йому стала вже й фактом, авторові лишається тільки дещо змінити у своїй праці, пристосовуючи її до певної конкретної мети й узявши до уваги сучасні педагогічні досягнення, та відповідно змінивши український правопис і термінологію. Отже підручник сей є конспект курсу япмови, що читається на курсах східніх мов при ВУНАС у Харкові. Підручник виходитиме у світ зошитами що два тижні і кожний зошит міститиме в собі матеріал, що його простудійовано фактично в курсах – протягом двох тижнів, згідно програми та плану навчання япмови для курсів. (Ф. Пущенко. 1/XI – 1926 р.).Документ Виробництво на Україні(Харків : Український робітник. Артемівськ, Друкарня Видавництва «Український робітник», 1926) Янжул, І.В умовах сучасної машинової техніки оснівні підвалини промисловости будь-якої країни — це вугілля та залізо. Вугілля є універсальне паливо, що розмірами вжитку займає перше місце серед низки речей опалення дарма, що йому конкурує біле вугілля (енергія падіння води; та нафта; вугілля дає рух більшості фабрик та заводів земної кулі. Залізо є незамінний матеріял для виготування машин та верстатів, для різних тривалих будівель (мостів, наприклад), для знаряддя і т. інш. Що більший розвиток має промисловість даної країни, то більше вона споживає вугілля та заліза. Україна є надто багата на ці мінерали. Донецький Басейн, що міститься у самому центрі України, є один з найбільших у Европі місцероджень твердого мінерального палива (вугілля, антрациту) та залізної руди. Сполучення цих двох оснівних для сучасної техніки мінералів зробило з Донбасу що-найбільший промисловий район Союзу Радянських Республік. Загально союзне значіння Донбасу знайшло собі влучну назву у виразі „Всеросійської кочегарні". Але копальні багатства України не вичерпуються лише вугіллям та залізом. На Донці, недалеко від Никополя, є великі поклади марганцевої руди, що вона має велику вагу у сталеливарній справі. В районі станції Микитівки (Донбас) знаходиться місцеродження живого срібла. Там же, в Донбасі, в районі села Брянцівки, є великі місцеродження кам'янки. У кол. Харківській губернії містяться соляні джерела, що сіль з них добувалася шляхом виварки. Надзвичайно багата Україна на різного роду коштовні глини. Нарешті, хліборобське значіння України й багатства її ґрунту становлять собою основу для розвитку виробництва що до обробки харчових продуктів — цукрового, олійного, борошняного й т. инш.Документ За дитячу книжку і кінофільм : збірка статтів(Харків : Плужанин, 1926) Биковець, Михайло МиколайовичАвторові цих статтів — педагогові - журналістові з самого початку педроботи довелося на практиці спіткатися з великою бідою, що її наші діти мали і зараз ще відчувають: не було дитячої книжки в потрібній кількості та виборі, з охватом дітей-читачів різного віку. Подані в цій книжці статті в свій час були обговорені на засіданнях студії Плуга, деякі ще до друку, інші — потім, в них було внесено відповідні корективи і зауваження тов. студійців. Автор увів в цю книжку і кілька статтів про дитяче кіно, вважаючи, що остання справа ще в більшій мірі болючіша і ще менше розроблена педагогами, вже не кажучи про майже цілковиту відсутність статтів на цю тему в старій педагогічній літературі. Воно цілком зрозуміло, бо кіно набрало величезної популярности лише за останнє 10-річчя. Кіно в школі має колосальне майбутнє, яко педагогічний прийом та підсобник. В той же час економічні можливості вже дають змогу і в цій ділянці більше подумати про дітей. Шкільне кіно, мандрівне кіно, дитячі фільми і ті можливості, що може дати кіно в справі виховання й навчання — це те недалеке „завтра", яке на багато відсотків полегчить роботу педагогові, дасть незміримо багато нашим дітям і зробить навчання веселим, цікавим.Документ Жизнь современного украинского студенчества (по данным студенческих переписей и других обследований)(Харьков : Червоний шлях, 1924) Попов, И.И.; Зузик, Дмитрий Тимофеевич; Зузик Дмитро Тимофійович; Коган, Виктор Моисеевич; Коган, Віктор Мойсейович; Попов, І.І.Із фондів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.