Українське відродження (Третій Харків)
Постійне посилання на розділhttps://escriptorium.karazin.ua/handle/1237075002/4066
Переглянути
Документ Корисні копалини Харківщини й сусідніх округ(Харків : Харків-Друк, 1927) Турлей, Г.Ф.«В цій праці я хотів, систематизувавши й перевіривши літературні дані, дати короткий огляд корисних копалин Харківщини й 3-х сусідніх округ — Сумщини, Ізюмщини й Куп'янщини (в межах 1926 року). Одною з найважніших умов процвітання окремих округ є планове й всебічне використання корисних копалин, що є на їхнім терені. Надто тепер, коли нам треба не тільки відновлювати, а й розвивити народне господарство, природні багатства округ повинно всебічно й вивчити і злічити, щоб практично використати їх. В надрах Харківщини, Сумщини й Куп'янщини сила різноманітних корисних копалин, які, безперечно, відограють важливу ролю в господарчій діяльності людности згаданих округ».Документ Національний склад сільського населення України (за національністю господарів) : Попередні підсумки Всесоюзного перепису населення 1926 р.(Харків : Центр. стат. управління УСРР, 1927) УРСР, Центральне статистичне управління (ЦСУ); Вольф, Мойсей Михайлович; Яровий, І.В.Документ Опытный участок пути : работы 1926 года(Харьков : 4-я тип. Транспечати, 1927) Южные железные дороги, Правление; Південні залізниці, Правління; Черный, Ч.; Чорний, Ч.Путевое хозяйство является одной из крупнейших отраслей в деле железнодорожной эксплуатации, как по своему значению для успешности и безопасности перевозок, так и по тем средствам, которые на него затрачиваются. Между тем общая постановка дела в этой отрасли страдает многими недостатками; часть которых приходится отнести к громадной растянутости линий и разбросанности обслуживающих агентов, что чрезвычайно осложняет руководство и надзор, но вместе с тем несомненно имеется наличие и значительных организационных дефектов, которые проявляются как в недостаточной общей плановости построения работ, так и в слабой проработке рациональных приемов и методов выполнения отдельных работ. К этому необходимо еще добавить, что систематическое в течение ряда лет урезывание кредитов на эксплуатационные нужды железных дорог — падало главным образом на путевое хозяйство, что конечно создавало неблагоприятные условия по его содержанию. В целом названное хозяйство, отстававшее и ранее до войны от других отраслей в деле механизации — стоит сейчас далеко не на должной высоте — как по запущенности пути, зданий, сооружений, так и в отношении организационных форм. Эти обстоятельства и побудили Южные дороги на эту отрасль своего хозяйства обратить особое внимание, что выразилось в конечном результате в организации с разрешения Народного Комиссариата П. С. опытного участка пути, об'явленного приказом по Южным дорогам от 13/У—1926 года. Программа работ согласована с ЦУЖЕЛ'ом.Документ Харківська округа : статистичний щорічник(Харків : Харківське округове статистичне бюро, 1927) Шпак, С.Е.; Харківське округове статистичне бюро ЦСУ УРСРІз фондів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.Документ Харківщина в цифрах на 1928-29 рік(Харків : Друга друкарня ім. В. Блакитного, 1929) Харківське окружне статистичне бюро ЦСУ УСРРМета цього довідника — подати до рук партійних, радянських та громадських робітників матеріял з основними покажчиками народнього господарства округи. Дані, вміщені в довідникові, здебільшого охоплюють 1927-28 рік і подані в міру можливости в динаміці з попередніми роками. Райони округи дано в нових адміністративних межах на 1/І 1929 р. Надаючи довідникові портативної форми Окрстатбюро обмежилось переважно поокружними підсумками. Районні підсумки 1927-28 року з далеко ширше розгорнутими таблицями будуть вміщені в „Щорічникові", що він і являтиме собою основний збірник статистичних матеріялів округи. „Щорічник" одночасно з довідником готується до друку. (Завокрстатбюра С. Шпак).